Translate Milfy!

donderdag 2 juni 2016

Sterres nieuwe boek is uit: Taal!


O wat zijn wij heden blij: het nieuwe boek van Milfje-Yin, beter bekend als Sterre Leufkens, is uit! En, je verwacht het niet, het gaat over taal. Het heet: Taal!

Het boek is een deel in de reeks 'Elementaire Deeltjes', waarin wetenschapperts allerlei onderwerpen introduceren. Dit staat op de achterkant:

'Taal is een communicatiemiddel, maar ook een systeem van regels en woorden. In dit Elementaire Deeltje wordt taal bekeken met de blik van onder andere een kind, een dier, een hersendeskundige, een socioloog en een politieman, om zo tot een compleet beeld te komen van wat taal allemaal is, wat we ermee kunnen doen, en waarom we maar niet kunnen ophouden met (erover) praten.' 

Meer info zie je in deze blitse trailer, gemaakt Marc van Oostendorp. Daar lees je ook meteen het voorwoord van het boek, geschreven door Marc Hemzelf! Hier kun je bovendien het interview door Gerard Ekdom (radio 2) terugluisteren. Ook in Vlaanderen is het boek te koop: website De Taalsector schreef er een leuk artikel over. En er is een mooie recensie van Mathilde Jansen, van kennislink. 

Voor ik het vergeet: bestellen kan HIER! Slechts €9,95, of minder als je meteen een tweede deeltje koopt (bijvoorbeeld over Niets). 






1 opmerking:

  1. Ik probeer te bestellen, maar NAW scherm is hopeloos. Als ik het nu opnieuw probeer loop ik vast omdat hij mijn email adres nu al kent, en ik het "dus" niet meer mag gebruiken. Help!

    BeantwoordenVerwijderen